OBSESSO markası ile soğuk kahve pazarına giren, Türkiye’nin yerli sermayeli ilk meyve suyu ve önde gelen içecek markası DİMES, soğuk kahveyi daha geniş kitlelerce kolay erişilir hale getirmeyi hedefliyor.

DİMES Ar-Ge Merkezi’nin imzasını taşıyan soğuk kahve markası OBSESSO’yu tüketicilerin beğenisine sundu. OBSESSO, DİMES’in inovatif ürünlerle içecek pazarı genelinde büyüme stratejileri doğrultusunda, soğuk kahve pazarına girmesi anlamına da geliyor.

Gerçek sütle ve sütün ph değeri korunarak üretilen OBSESSO’nun, 3 farklı çeşidi bulunuyor. Gerçek sütten gelen yoğun kıvamı ve lezzetiyle Latte, çikolata severler için Mocha ve yoğun kahve tadı ile Black çeşitleri ile OBSESSO soğuk kahveleri tüketiciyle buluşuyor.

OBSESSO’nun gerçek sütle, yerli olarak üretildiğini belirten DİMES Kıdemli Marka Müdürü Burcu Karadayı Gülşen, “Gerçek süt kullanılarak, sütün yapısı bozulmadan teneke kutu ambalajda yüksek montanlı soğuk kahve üretimi, bugüne dek Avrupa'da iki tesiste gerçekleştirilebiliyordu. DİMES, bu alanda Avrupa’nın üçüncü, ülkemizin en büyük üreticisi oldu” dedi.

Ülkemizde, soğuk kahve ürünleri ile ilgili tüketici farkındalığının yeni geliştiğini söyleyen Burcu Karadayı Gülşen, “Bu ürünler tüketicinin dikkatini çekmeye yeni başlıyor. Kahve tüketiminin artışı, kendisini hem rakamlarda hem de yaygınlaşan yeni nesil kahveciler gibi trendlerde gösteriyor. Bu durum bize soğuk kahvenin bir ürün olarak sahip olduğu potansiyel hakkında güçlü bir öngörü sağlıyor. Araştırmalarımız bizlere, tüketicilerin soğuk kahveyi hem lezzetli bir alternatif olması ile keyif için, hem de ferahlatıcı ve enerji yükseltici etkisi anlamında fonksiyonel bir içecek olarak tercih ettiklerini gösteriyor” şeklinde belirtiyor.

OBSESSO marka konumlandırmasında, nöro test çalışmalarından elde edilen bilgilerden ve tüketici iç görüsünden yola çıkan DİMES, Tüketicilerin OBSESSO’yu yavaş yavaş, keyfini sürerek, rahatlayarak içeceklerini, rahatlatıcı özelliğine vurgu yaptıklarını belirtiyor. Vurgu yapılan bir diğer özellik ise, OBSESSO’nun gerçek kahve meraklılarına hitap ettiği oldu. Yapılan nöro test çalışmalarında, tüketiciler OBSESSO’nun ambalajını havalı, karakterini de karizmatik olarak nitelendirildiği sonucuna ulaşıldı.

DİMES soğuk kahve pazarında büyümeyi ve pazarı büyütmeyi hedefliyor. DİMES’in temel önceliği, OBSESSO markasını tüketiciye yerli üretimle ulaşılabilir olmasını sağlamak. DİMES, soğuk kahve kategorisinde tüketicinin damak tadına uygun, farklılaşmayı başaran, kategoriye yeni bakış kazandıracak varyantlar geliştirmeye devam ediyor. 2019’un ikinci yarısında ve 2020’de bu ürünleri tüketicilerine sunmayı planlıyor.

Aynı zamanda, pazarda farklı okazyonlarda tüketimleri destekleyerek pazardaki çift haneli büyüme ivmesinin sürdürülebilirliğine katkıda bulunmak isteyen DİMES, sundukları yeni lezzetler ve sunmaya hazırlandıkları yeni varyantların yanı sıra, iletişim çalışmalarını ve fiyat stratejileriyle pazarın büyümesini desteklemeyi hedeflediklerini belirtiyor.

Yüksek bir potansiyel arz eden soğuk kahve kategorisi, her geçen gün hem ithal hem yerli oyuncuların da girişiyle bir pazar haline gelmiş bulunuyor. DİMES Kıdemli Marka Müdürü Burcu Karadayı Gülşen, DİMES’in pazara bakışını, şu sözlerle de özetledi: “Bağımsız araştırma verilerine göre, soğuk kahve pazarı 2018 yılında hacim olarak 15 milyon litre, parasal olarak da 260 milyon TRY düzeyine ulaşmış bulunuyor. Pazar, hacim anlamında son 4 yılda yaklaşık 3 kat büyüme gerçekleştirmiş durumda. Litre olarak toplam soğuk içecek pazarında henüz çok küçük bir paya sahip olsa da cirosal anlamda değer taşıyor; litre başı TRY tutarına bakıldığında, ortalama 17 TRY düzeyindeki gelen litre fiyatı ile soğuk içecekler arasında en değerli kategori olma özelliği taşıyor. Pazarda, global markalar, yerli markalar ve private label markalar olmak üzere 15’e yakın marka yer alıyor.”

Soğuk kahve pazarının 5 yıllık pazar gelişiminin, soğuk çay kategorisinin ilk Türkiye’ye girdiği yıllardaki hacim ve büyüme rakamlarına benzerlik gösterdiğini de belirten Karadayı Gülşen, “Çayı sıcak tüketmeyi seven toplumumuz, soğuk tüketimi de hızlı bir şekilde benimsedi ve pazar hızlı bir büyüme sergiledi. Sıcak kahveye ilginin giderek arttığı günümüzde, benzer bir trend öngörüyoruz” dedi.