
DİMES 2025 Hedeflerini Açıkladı
16.06.2025
Türkiye’nin yerli sermayeli ilk meyve suyu markası ve içecek sektörünün öncü şirketlerinden DİMES, 2024 yılında yüzde 61 büyüme ile 7,7 milyar TL ciroya ulaştı. DİMES CMO’su (Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı) Duygu Süleymanoğlu, şirketin 2025 yılı hedeflerini 11,7 milyar TL ciro ve 640 milyon TL ihracat geliri olarak açıkladı.
DİMES’in İzmir, Tokat ve Aydın’daki tesislerinde 100 bin ton meyve işleme, 300 bin tonun üzerinde meyve suyu ve 100 bin ton süt ve süt üretim kapasitesine sahip olduğunu belirten Duygu Süleymanoğlu, “Tüketicilerimizle kurduğumuz çok özel ve güçlü bağımız, tarıma dayalı sürdürülebilir değer zincirimiz, küresel standartlarda üretim ve kalite alt yapımız, yenilikçi ürün portföyümüz ve profesyonel yapılanmamızla hem iç pazarda hem de 100 ülkeye yayılan uluslararası pazarlarda büyümemizi sürdürüyoruz. Kendimize 11,7 milyar TL ciro ve TL bazında yüzde 73 büyüme ile 640 milyon TL ihracat geliri hedefi koyduğumuz 2025 yılında, pazarlama dışı yatırımlarımızın da 557 milyon TL düzeyinde olmasını planlıyoruz. Bu yatırımlar Ar-Ge’nin yanı sıra, donanım, altyapı ve yazılım temelli teknoloji yatırımları ile üretim tesislerimizdeki yeni hat yatırımları, alt ve üst yapı modernizasyonlarını kapsıyor. Ayrıca kalite, güvence ve patent alanlarındaki yatırımlarımız da devam edecek. Bunun yanı sıra, hammadde alımı yaptığımız meyve üreticileri ve aileleri ile yaklaşık 65 bin meyve üreticisini kapsayan bir ekosistemimiz var. Meyve bahçesi işletip üreticiye rakip olmak yerine, tarım üreticileri ile yakın iş birliğini ve birlikte büyümeyi benimsiyoruz” dedi.
Yenilikçi Ürünlerle Güçlü Büyüme İvmesi
Tüm meyve suyu kategorilerinde ürünler sunan DİMES’in, özellikle son yıllarda küresel içecek şirketi dönüşümünün yansıması olan yenilikçi ürünleriyle güçlü bir büyüme ivmesi yakaladığını ve Türkiye’nin yanı sıra geniş bir coğrafyada çok farklı damak zevkleri ve kültürel alışkanlıklara hitap ettiğini söyleyen Duygu Süleymanoğlu, “Kendi istediği lezzeti hazırlamasına ve kendini ifade etmesine imkan sağlaması, ekonomikliği ve daha az ambalaj atığı ortaya çıkarmasıyla gençler için tam da yeni nesil bir akım oluşturan konsantre tüketici ürünümüz DİMES Cool Mix, Ar-Ge gücümüzün pazara en son yansıması. Kendi kategorisini oluşturan DİMES Cool Mix, pazarı domine eden bir ürün. 2024 yılında araştırmalara göre, COOL Lime tüketicilerinde ‘cool lime’ denilince 10 kişiden 8 ‘inin aklına ilk olarak DİMES geliyor. Yüzde 80’in üzerinde pazar onayına sahip bu ürün, bir önceki seneye göre 1,5 milyon yeni haneye girdi, tonajda büyüme kaydetti ve liderliğini güçlü bir şekilde devam ettiriyor. 2024 yılında gerçekleştirdiğimiz yeni üretim hattı yatırımımızla bu ürünün kapasitesini iki katına çıkardık” şeklinde konuştu.
Duygu Süleymanoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Stratejik olarak önceliklendirdiğimiz kanallarda ve kategorilerde büyümemizi sürdürüyoruz. DİMES Smoothie ve DİMES Milkshake ürünlerimiz de kategoriye yön veren öncülüğümüz devam ediyor. Soğuk kahve pazarında ise OBSESSO markamız pazar büyümesinin 3 kat üzerinde büyümesi ile pazar artırmanın da ötesinde, pazarın dinamiklerini değiştirmeye ve pazarı büyüten marka olmaya devam etti.”
Meyve suyu, Türkiye için önemli bir ihracat ürünü
Türkiye meyve suyu ihracatının, 2024 yılında 574 milyon dolar düzeyine ulaştığını ve 2,7 milyar dolarla meyve sebze mamulleri ihracatında en yüksek paya sahip alt sektör olarak öne çıktığını ifade eden DİMES CMO’su Duygu Süleymanoğlu, “Yüzde 95’e varan oranda ihracat fazlası veren meyve suyu, ülkemiz için önemli bir ihracat ürünüdür. İhracat büyümesi her şeyden önce, Türk meyve üreticileri için pazar garantisi anlamına geliyor. Bunun yanı sıra bir meyve, türüne göre, meyve suyu olarak işlendiğinde, düz meyve ihracına oranla dört kata kadar katma değerli bir ihraç ürünü haline gelebilmektedir” dedi.
DİMES Kendi Ürünleriyle Küresel Rekabetin İçinde Yer Alıyor
Türkiye meyve suyu ihracatının önemli bir kısmının, ara mamul meyve suyu konsantresi olarak gerçekleştiği bilgisini paylaşan Duygu Süleymanoğlu, “DİMES olarak biz, Türkiye’de de tüketicilerimize sunduğumuz, yüksek katma değerli ürünlerimizle ihracatı benimsiyoruz. Ürün çeşitliliği ve kalitesi, küresel rekabetteki en güçlü avantajlarımız. Hedef ülkelerde tüketici ihtiyaç ve motivasyonlarını anlamaya yönelik araştırmalara pazarlama bütçemizin önemli bir kısmını ayırıyoruz. Marka yatırımlarımızı sürdürürken, güçlü distribütör iş birliklerimiz de bize yaygın penetrasyon sağlıyor ve dünyanın önde gelen havayollarının tedarikçileri arasında yer almamız da bizim için önemli bir vitrin oluşturuyor. Türkiye pazarında olduğu gibi 100’ü aşkın ülkeyi kapsayan uluslararası pazarlarımızda da küresel markalarla başarılı bir şekilde rekabet ediyoruz” dedi.