Gençliği ve yenilikçiliği sahiplenen DİMES, farklı disiplinleri bir arada kullanan iletişim çalışmalarıyla, reklam ve pazarlama dünyasının ödül programlarında başarısını sürdürüyor.

DİMES, Smoothie ve Milkshake lezzetlerinin Z kuşağından tüketicilerin tercihleriyle belirlenip üretilmesiyle ve Manifesto filmiyle farklılaşan “Tadına Düştük” kampanyası, strateji, yaratıcılık ve uygulamayı, etki ve iş sonuçları ile değerlendirmesiyle ‘Pazarlama ve İletişim Dünyasının Oscarları’ olarak da nitelendirilen Effie Ödülleri’nde iki farklı kategoride birden ödüle uzandı. DİMES “Tadına Düştük” kampanyası, İçecek kategorisinde Bronz Effie ödülünün sahibi oldu.

İki aşamalı kampanya

Stratejisinin yanı sıra, TV, dijital, 360 derece kurgusu Reklamania Creative ve kendi bünyesinde bulunan dijital strateji & iletişim ajansı Cats & Dogs tarafından hazırlanan Tadına Düştük kampanyası, iki temel aşamayla oluşturulduğunu söyleyen Merve Keten, “İlk adımda, yazın yeni Smoothie ve Milkshake lezzetlerinin tüketicimize sorduk, #YazınLezzeti etiketini, seçtiklerini ürünlerin etiketiyle birlikte kullanıp, pankart açarak istedikleri ürünü yazı ile yazmalarını istedik gelecek cevaplarda en fazla istenen tatları üreteceğimiz sözünü verdik. Etkinlikler düzenledik, gençlere saha da ulaştık, onlara yazın lezzetlerini sorduk. Sonrasında gençlere sözümüzü tuttuk, onların en çok istediği lezzetleri, Karamelli Milkshake ve Karpuzlu Smoothie’yi ürettik. Kampanyanın ikinci adımında ise, Z kuşağının oyunculuk, spor, sosyal medya, müzik gibi farklı alanlarda başarı sağlayıp kendi hayatlarında dinamikleri değiştirmiş, kendini hayata kabul ettirmiş isimlerini bir araya getiren packshot’ında bir ürün yerine Z kuşağına ithafen bir Z ikonu ile kapanan Manifesto ve reklam filmleri ve özel bir şarkı hazırladık” dedi.

Pazar payı daha da arttı, ürünlerin liderliği daha da güçlendi

Smoothie ve Milkshake’in, ilk günden beri kategorilerinde açık ara lider ürünler olduğunu vurgulayan DİMES Yurtiçi Pazarlama Grup Müdürü Merve Keten, “Bu liderliğimizi ve kategorileri büyütmeye devam ediyoruz. Kampanyamızın satışlarımıza da büyük etkisi oldu. Kendi seçtiği ürünlerin üretildiğini gören Z kuşağının gücü, raflara yansıdı. Milkshake yüzde 53, Smoothie yüzde 69 pazar payı ile liderliğini daha da güçlendirdi. Başarılı sonuçlar elde etmek çok güzel ama en güzeli, gençlerin arkadaşı marka olabilmek ve bizi arkadaş olarak gören gençlerle beraber trend biziz diyebilmek” şeklinde konuştu.

Yüksek etkileşim aldı, en çok konuşulan gıda markası oldu

Kampanya ve iş birlikleri ile sosyal medyada güçlü bir etkileşim elde ettiklerini de sözlerine ekleyen Merve Keten, “Twitter’da tadınadüştük, dimesiçiyoruz, Nisabölükbaşı gibi etiketlerle yapılan paylaşımlarla yüzbinlerce tweet atıldı, 5 kez trend topic olduk, 15 milyon kişiye eriştik. Sosyal medya hesaplarımızda toplam takipçi sayımızda 50 binin üzerinde artış oldu. Gençleri iletişimin odağına almak için, klasik monolog ve diyalog anlatımlarının ötesine geçip, eşitler arasında bir sohbetin eşlikçisi olabilmek gerekiyor. Her bir gönderimiz, gençlerin bizi aralarına alıp, bize ‘DİMES’cim’ diye hitap ettikleri bir sohbet ortamı oluşturuyor. Kampanyamızla DİMES hakkında pozitif konuşmalar 5 kat artış gösterdi. Bunun yanı sıra, yılın 3üncü çeyreğinde Youtube’ta en çok izlenen reklamlar sıralamasında birinci sırada yer aldık; 19 Ağustos-16 Eylül döneminde sosyal medyada gıda sektörünün en çok konuşulan markası olduk” dedi.